“şivliliiiiiiiiiiiik” ŞİİRİ
Sponsorlu Bağlantılar
“şivliliiiiiiiiiiiik”
Her yılın Recep ayı, ilk Perşembe gününde,
Regaip kandilinin, başlangıç evresinde…
Şivlilik kutlanmakta, yaşlısıyla, genciyle,
İyilik niyetiyle, sevgi düşüncesiyle…
Bir bayram günü gibi, çocuklar kapı çalar,
Şeker, lokum, leblebi hazırda bulunanlar…
Binalara çıkılmaz, bu iş kapıcınındır,
Çocuk sevindirilir, hem sevabı da vardır…
Evlerde pişi pişer, yani bir çeşit börek,
Veya kandil simidi, hep ikram edilecek…
Akşam fener alayı, ek eğlence şeklidir,
Ateşler yakılarak, gece dâhil edilir…
Birlik ve beraberlik, toplumu kaynaştırır,
Bidat türü gelenek, Konya’da yaşatılır…
Mehmet Tevfik Temiztürk
YORUM YAZ
Benzer Şiirler
1 - Çocuk
Şiir Etiketleri
Yazılan Yorumlar
Henüz yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazabilirsiniz.
Sponsorlu Bağlantılar